Tapt kort og reklamasjon

Sperring av kort

Om du har mistet eller blitt frastjålet kortet ditt, ringer du straks vår døgnåpne sperretjeneste på telefon 21 01 53 65. Vi vil sperre kortet ditt umiddelbart, og samtidig avtale med deg om du ønsker erstatningskort.

Feilbelastning

Feilbelastning på Esso-stasjon

Har du blitt belastet feil ved et kjøp på en Esso-stasjon, kontakter du stasjonen du gjorde kjøpet på og forklarer situasjonen som har oppstått. De vil da rette opp feilen og belaste deg med korrekt beløp.

Feilbelastning på øvrige brukersteder

Det hender at et brukersted er registrert med feilaktig navn eller tilholdssted. Kontrollér derfor dine kvitteringer, og undersøk om du har bilag med tilsvarende beløp og kjøpsdato. Dersom du ikke finner ut av det, kontakt kundeservice.

Har du ikke fått varene du har bestilt? Har du blitt belastet for et kjøp flere ganger?

  1. Vi ber om at du først kontakter butikken du har handlet i. Butikken eller bedriften hvor du har handlet, har ansvaret for eventuelle feil. Derfor må du begynne der, før vi kan hjelpe deg. Ofte kan dere løse problemet sammen, men vi hjelper deg hvis dette ikke fungerer.
  2. Hvis du ikke får hjelp, kan du reklamere på kjøpet via oss i reklamasjonsskjemaet. Vi trenger følgende informasjon:
  • Kontonummeret ditt/avtalenummeret ditt
  • Beløpet
  • Årsaken til reklamasjonen
  • Hvordan kontakten med butikken har foregått
  • Hvem du har snakket med
  • Når du kontaktet dem
  • Hva resultatet ble

Ta vare på og legg ved kopier av eventuell korrespondanse med butikken og all annen informasjon som styrker reklamasjonen din. Det kan for eksempel være en kvittering eller en bestillings- og leveringsbekreftelse. Når du har sendt inn skjemaet, får du tilsendt en bekreftelse på at vi har mottatt saken din, til e-postadressen som du har oppgitt.

Hvis du mangler en kvittering, kan du kontakte butikken for å få en kopi. Vi har ingen bilag hos oss. Kontakt gjerne kundeservice hvis du har noen spørsmål.

Feil kjøp

Noe gikk galt under et kjøp eller et uttak.

Uautorisert kjøp

Jeg har ikke gjort noe kjøp eller uttak.